Biznes

Czy potrzebuj─Ö chatbota? Jak zacz─ů─ç?

chatbot,chatbot messenger,chatbot co to jest,chatbot agency,chatbot application,chatbot case study,chatbot business,chatbot design,chatbot development
chatbot,chatbot messenger,chatbot co to jest,chatbot agency,chatbot application,chatbot case study,chatbot business,chatbot design,chatbot development

Chatboty staj─ů si─Ö coraz bardziej popularne w Polsce i coraz cz─Ö┼Ťciej mo┼╝emy z nimi konwersowa─ç na Messengerze. Je┼Ťli odpowiadamy w naszej firmie za dzia┼é marketingu (w szczeg├│lnie za digital) albo za obs┼éug─Ö klient├│w to na pewno zastanawiamy si─Ö czy zautomatyzowa─ç przynajmniej cz─Ö┼Ťci obs┼éugi klienta. W tym artykule postaramy si─Ö odpowiedzie─ç na to pytanie

   

W czym mo┼╝e pom├│c mi chatbot?


Gdy nasze us┼éugi mog─ů by─ç rezerwowane (niezale┼╝nie czy b─Ödzie to nocleg w hotelu czy strzy┼╝enie) to chatbot mo┼╝e si─Ö wszystkim zaj─ů─ç i nie tylko przeprowadzi─ç proces rezerwacji, ale i przypomina─ç o wizycie, a tak┼╝e zapyta─ç potem o wra┼╝enia albo um├│wi─ç kolejn─ů!

Gdy mam serwis z og┼éoszeniami to chatbot mo┼╝e informowa─ç u┼╝ytkownik├│w Messengera (kt├│rzy wcze┼Ťniej weszli w kontakt z naszym profilem na Facebooku) o nowych og┼éoszeniach, wyszukiwa─ç og┼éoszenia wg kryteri├│w u┼╝ytkownika czy wy┼Ťwietla─ç nowe og┼éoszenia.

Gdy mam bloga to chatbot mo┼╝e informowa─ç o nowych artyku┼éach, sugerowa─ç posty kt├│re mog─ů zainteresowa─ç u┼╝ytkownika, a tak┼╝e wy┼Ťwietla─ç posty wed┼éug kategorii czy szukanej frazy.

Gdy mamy du┼╝o danych w firmie, kt├│rych wyszukanie zajmuje du┼╝o czasu albo dane wymagaj─ů oblicze┼ä z r├│┼╝nych ┼║r├│de┼é, chatbot wewn─Ötrzny b─Ödzie dla nas rozwi─ůzaniem. Wyliczenie wynagrodzenia, urlop├│w, L4, sta┼╝u pracy - takie obliczenia mo┼╝e wykona─ç dla dzia┼éu HR wykona─ç chatbot dedykowany dla nich.

Gdy nasza frma ma dużo placówek to chatbot może umożliwić użytkownikom łatwe wyszukanie lokalu, również na podstawie szukanego asortymentu czy godzin otwarcia.

Gdy zale┼╝y nam na rekrutacji, szczeg├│lnie w┼Ťr├│d m┼éodych os├│b, mo┼╝emy uruchomi─ç formularz zg┼éoszeniowy, a w zasadzie konwersacj─Ö zg┼éoszeniow─ů, kt├│ra b─Ödzie nie tylko zbiera─ç dane osobowe, ale tak┼╝e informowa─ç kandydat├│w o post─Öpach w procesie rekrutacyjnym (UWAGA: pami─Ötajmy o RODO).

Gdy nasi klienci zadaj─ů du┼╝o pyta┼ä, zamiast odpowiada─ç na nie r─Öcznie b─ůd┼║ odsy┼éaj─ůc ich do FAQa, zle─çmy to zadanie chatbotowi.



OK, ju┼╝ wiem, ┼╝e chc─Ö chatbota. Jak zacz─ů─ç?


Cz─Östo dostajemy zapytania w stylu: ÔÇťPotrzebujemy chatbota. Czy mo┼╝emy prosi─ç o wycen─Ö?ÔÇŁ. Niestety chatbot to nie jest us┼éuga, kt├│r─ů mo┼╝na wystandaryzowa─ç i oferowa─ç takie samo rozwi─ůzanie ka┼╝demu, niezale┼╝nie od potrzeb.

Jako że chatbot opiera się na konwersacji, czyli słowie pisanym - każdy chatbot powinien być inny, bo każda marka jest inna. Bank będzie posługiwał się językiem oficjalnym, podczas gdy sklep dla młodzieży będzie używał innych słów do komunikacji.

OK, ale s┼éowa zawsze mo┼╝na podmieni─ç. Racja. Ale od klienta te┼╝ dostajemy tekst - i klienci r├│┼╝nych biznes├│w zadaj─ů w r├│┼╝ny spos├│b pytania. A chatbot musi si─Ö nauczy─ç rozpoznawa─ç intencje klient├│w, by umie─ç na nie odpowiednio odpowiedzie─ç.

Dlatego nasza pierwsza reakcja na każde zapytanie o stworzenie chatbota (czy to dla małej firmy czy wielkiej korporacji) to rozmowa telefoniczna i wypytanie o kilka podstawowych kwestii m.in.:


  • Jak obecnie wygl─ůda obs┼éuga klienta?
  • Ile zapyta┼ä dziennie?
  • Czy s─ů jakie┼Ť okresy wzmo┼╝onych zapyta┼ä?
  • Z jakich kana┼é├│w komunikacji korzystaj─ů klienci?
  • Jakie pytania zadaj─ů klienci?
  • Gdzie s─ů przechowywane dane potrzebne do realizacji zapyta┼ä?
  • Czy posiadana jest baza FAQ (odpowiedzi na najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytania)?

Na podstawie tych pytaniach powoli wykrystalizuj─ů si─Ö mo┼╝liwo┼Ťci wdro┼╝enia chatbota. Ale to dalej nie wystarczy by m├│c w pe┼éni przygotowa─ç ofert─Ö na wdro┼╝enie chatbota. W tym momencie zawsze umawiamy si─Ö na warsztat.



Warsztat przedwdro┼╝eniowy

 

┼Üredni czas trwania warsztatu trwa od 2 do 4h, ale oczywi┼Ťcie w g┼é├│wnej mierze zale┼╝y od skomplikowania i z┼éo┼╝ono┼Ťci zagadnienia. 

Zaczynamy od kwestii marketingowych, czyli od persony chatbota i sposobu komunikacji. Nast─Öpnie przedstawiamy gdzie mo┼╝na umie┼Ťci─ç chatbota (bo nie tylko na Messengerze), a tak┼╝e jakie s─ů kontrolki i mo┼╝liwo┼Ťci na Messengerze. Cz─Ö┼Ť─ç wprowadzaj─ůc─ů ko┼äczymy kwestiami formalnymi jak regulamin, polityka prywatno┼Ťci i inne kwestie zwi─ůzane z RODO.

Druga cz─Ö┼Ť─ç jest zdecydowanie ciekawsza. Wtedy porozmawiamy o wszystkich potrzebach Twoich klient├│w, a w szczeg├│lno┼Ťci na wyszczeg├│lnieniu ich intencji. Na przyk┼éadzie salonu fryzjerskiego mog─ů to by─ç m.in.: zapytanie o godziny otwarcia, um├│wienie si─Ö na wizyt─Ö, przesuni─Öcie wizyty czy zapytanie o cen─Ö.

Warto pomy┼Ťle─ç czy mo┼╝emy zautomatyzowa─ç jeszcze inne procesy, kt├│re dotykaj─ů obs┼éugi klienta. Wdro┼╝enie chatbota to dobry moment by nie tylko zautomatyzowa─ç obs┼éug─Ö klienta, ale tak┼╝e spr├│bowa─ç dokona─ç transformacji cyfrowej firmy, co jest znacznie wi─Öksz─ů zmian─ů, ale o wielkim potencjale. Wi─Öcej informacji znajdziesz w naszym artykule wyja┼Ťniaj─ůcym czym jest transformacja cyfrowa

Gdy b─Ödziemy mieli list─Ö wszystkich intencji to wsp├│lnie zastanowimy si─Ö wst─Öpnie jak najlepiej poprowadzi─ç komunikacj─Ö z klientem. Przeanalizujemy r├│wnie┼╝ czy dana intencja wymaga integracji z innymi serwisami. Gdy mamy sklep internetowy - to np. ┼╝eby sprawdzi─ç stan zam├│wienia - b─Ödziemy musieli si─Ö po┼é─ůczy─ç si─Ö ze sklepem (czy to przez API czy przez dost─Öp do bazy danych).

Warsztat zako┼äczymy ustaleniem kolejnego planu dzia┼éa┼ä: 


  • kiedy przygotujemy propozycj─Ö komunikacji (przygotowan─ů przez copywritera), 
  • kiedy przygotujemy interaktywne demo (by lepiej sobie zwizualizowa─ç jak b─Ödzie wygl─ůda┼éa komunikacja z chatbotem)
  • kiedy przedstawimy ofert─Ö i mo┼╝liwy termin rozpocz─Öcia prac


Podj─Öcie decyzji


Mamy list─Ö intencji. Mamy rozpisane scenariusze dla ka┼╝dej z nich i wiemy jakie integracje b─Öd─ů potrzebne. Znamy przewidywane obci─ů┼╝enie i gdzie b─Ödzie chatbot umieszczany. Widzimy na interaktywnym demo jak b─Ödzie wygl─ůda─ç ca┼éa komunikacja.

Mamy tak┼╝e na stole bardzo konkretn─ů ofert─Ö wykonan─ů przez do┼Ťwiadczony software house, kt├│ra posiada wyszczeg├│lnione wszystkie pozycje (zar├│wno implementacji, jak i trenowania chatbota by rozumia┼é intencje u┼╝ytkownik├│w), a tak┼╝e rozpisane koszty serwisu technicznego ju┼╝ po wdro┼╝eniu oraz pozosta┼ée koszty utrzymania.

W ofercie widzimy tak┼╝e wyliczenia op┼éacalno┼Ťci tej inwestycji, gdy┼╝ tak trzeba patrze─ç na wdro┼╝enie chatbota. Z naszego do┼Ťwiadczenia wynika, ┼╝e wdro┼╝enie chatbota zwr├│ci si─Ö ┼Ťrednio w przeci─ůgu 3 do 6 miesi─Öcy. Tak┼╝e to ju┼╝ nie jest powinno by─ç pytanie ÔÇťczy?ÔÇŁ, ale ÔÇťkiedy?ÔÇŁ.

W razie jakichkolwiek w─ůtpliwo┼Ťci - jeste┼Ťmy ca┼éy czas dost─Öpni - zar├│wno doradca klienta, jak i zesp├│┼é marketingowy czy techniczny.


Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu.

Napisz do nas!


Spersonalizowany Chatbot dla Twojej firmy - HighSolutions

Adam Matysiak
Za┼éo┼╝yciel, by┼éy CTO i turkusowy lider. Programista z 15-letnim do┼Ťwiadczeniem. Pasjonat frameworku Laravel i tworzenia chatbot├│w. Prowadzi bloga "Turkusowy Prezes" i wyst─Öpuje na konferencjach zwi─ůzanych z programowaniem i turkusowym zarz─ůdzaniem. W wolnych chwilach biega i uprawia cross-fit.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej ÔÇ×Sp├│┼ékaÔÇŁ) z siedzib─ů w Tarnowie Podg├│rnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podg├│rne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczeg├│┼éowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajduj─ů si─Ö w polityce prywatno┼Ťci.

Dzi─Ökujemy!

Odezwiemy si─Ö wkr├│tce