News Biznes Technologie

Wyprzedzić konkurencję: jak największe marki wykorzystują Chatboty w komunikacji z klientami?

chatbot,bot,chatbot polski,chatbot google,chatbot facebook,chatbot php
chatbot,bot,chatbot polski,chatbot google,chatbot facebook,chatbot php

Chatboty to jeden z największych trendów w technologii w 2018 roku. Marketerzy i właściciele firm prześcigają się we wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań, które mają zwiększyć ich przewagę konkurencyjną

Dzięki temu, w ostatnich latach nastąpił rozwój chatbotów w różnorodnych branżach: e-commerce, finansowej, usługowej, restauracyjnej. Chatboty pomagają jako wirtualni asystenci zakupowi, obsługują płatności i rezerwacje, doradzają, robią wyceny, a także informują o przecenach i rabatach. A to tylko część ich możliwości.

Przygotowałam zestawienie 9 największych marek, które wykorzystują Chatboty aby zwiększać zyski i wzmacniać wizerunek marki. Przeczytaj i daj się zainspirować 😉 


1. KIK - Chatbot Sephory

Będąc w Sephorze nieraz czułeś się przytłoczony ilością kosmetyków do wyboru?

Oto rozwiazanie dla ciebie! Powitaj asystenta zakupów SephoryKIK Bota

Pomoże on odnaleźć się w przepastnym asortymencie drogerii. Służy radą, filmami video, zdjęciami, tutorialami dla wszystkich segmentów kosmetycznych: oczu, ust, twarzy, włosów, a nawet paznokci. Pomoże odnaleźć produkty używane przez gwiazdy i zasugerować najlepiej oceniane produkty w każdej z kategorii. Co więcej, wystarczy wpisać nazwę produktu: np. „Dior Lipstick”, a bot natychmiast podsunie opinie o produkcie.

Ale to nie wszystko - Chatbot wysyła także powiadomienia push. 




KIK – Chatbot Sephory, który pełni rolę wirtualnego asystenta pomagającego wybrać produkty. Źródło: Forbes



2. Spring Bot

Jest to jeden z pierwszych chatbotów Facebook Messenger. Spring Bot służy jako osobisty asystent zakupowy luksusowych marek odzieżowych, takich jak Balenciaga, Givenchy i Lanvin. 

Jak wygląda rozmowa ze Spring Botem? Zaczyna on od kilku prostych pytań: Czego dziś szukasz? W jakim zakresie cenowym?

Co więcej, Chatbot umożliwia zakupy bezpośrednio w aplikacji.



Chatbot Spring Bot

Spring Bot: wirtualny asystent marek odzieżowych. Źródło: Quora


Spring bot jest wyjątkowo innowacyjnym rozwiązaniem na rynku ecommerce. Jak mówi Neda Whitney, group account director w R/GA:

„Klienci luksusowi oczekują wyjątkowego doznania w sklepach luksusowych - bot przekłada to doświadczenie na świat online”


3. Trim Bot

Chatboty w branży fintech? Proszę bardzo!

Trim jest startupem fintech, który najpierw wprowadził chatbota w formie SMS. Teraz usługa została rozszerzona na Facebook Messengera.

A więc jak wykorzystać Chatbota w branży fintech?

Trim Bot zarządza subskrypcjami klienta. Informuje o płatnościach, końcu i początku subskrypcji. Wystarczy wpisać np. „Usuń Dropbox” bądź „Usuń [twoja subskrypcja]” i subskrypcja zostanie usunięta.



trimbot

Trim Bot: Chatbot Facebook Messenger startupu fintech. Źródło: Startup Anchor


Trim bot okazał się trafionym przedsięwzięciem: stał się bardzo popularny na Messengerze,  a dzięki niemu firma zwiększyła swoją rozpoznawalność wśród nowych klientów, co przełożyło się na zwiększenie bazy wszystkich klientów.


Więcej o Chatbocie dla Ciebie dowiesz się

TUTAJ



4. eBay ShopBot

eBay, największy serwis aukcyjny na świecie, oferuje usługę eBay ShopBot - wirtualnego asystenta zakupów. Bot pomaga konsumentom znaleźć produkty, których szukają, w cenie, która mieści się w ich budżecie.

Wystarczy wpisać nazwę produktu, którego się poszukuje i odpowiedzieć na parę pytań bota by znaleźć swój idealny produkt.



ebay shopbot

eBay ShopBot: Chatbot Facebook Messenger, który doradza w zakupach. Źródło: TechCrunch.



5. Chatbot Domino's Pizza

Myślałeś, że Chatbot nie może być asystentem w branży restauracyjnej?

Opowiem ci jak sieć restauracji, z ponad 14,400 oddziałami na świecie, używa Chatbota. Domino’s Pizza zdecydowało się na Chatbota w Facebook Messengerze. 

Chatbot Domino's Pizza tworzy nowe doświadczenie zakupowe, jednocześnie odciążając infolinię sieci pizzerii. Klienci mogą zamówić pizze poprzez profil Facebookowy Domino's Pizza. Wystarczy wpisać "PIZZA" aby zamawiać pizzę z całego dostępnego menu.

Chatbot ułatwia także kolejne zamówienia, zapamiętując pewne informacje, których nie trzeba ponownie podawać. Daje on również możliwość śledzenie zamówień. 



Chatbot Domino's Pizza - asystent zamówień. Źródło: Neowin.

Domino’s Pizza wprowadziła Chatbota w 2017 roku aby trafić do 1 miliarda aktywnych użytkowników Facebook Messengera. (Więcej o tym, jak wykorzystać Facebook Messengera do promocji możesz przeczytać tutaj)

 Jak mówi Nick Dutch z Domino’s Pizza: „Wyznacznikiem sukcesu tego działania będzie ułatwienie życia klientów, wyjątkowy experience, a co za ty idzie sentyment do marki, co jest długoterminowym zyskiem."

Nie pozostaje nic jak tylko uczyć się od największych. A jak już przy nich jesteśmy…



6. Chatbot KLM Royal Dutch Airlines

...znana jako najstarsza linia lotnicza na świecie, KLM wprowadziła Chatbota KLM BB’ (skrót od BlueBot) aby pomóc pasażerom zarezerwować bilet lotniczy. 

Chatbot zajmuje się takżę potwierdzeniami rezerwacji, przypomnieniami o check-inie, przesyła karty pokładowe, informuje o zmianach w locie i odpowiada na pytania pasażerów.

KLM BB działa na Facebook Messengerze. Open rate Facebook Messengera to aż (średnio) 88%, w porównaniu do zaledwie 20% dla e-maila.

Jak mówi Pieter Groeneveld, SVP AirFrance-KLM: 

„Nasi klienci wymagają natychmiastowej odpowiedzi. Dlatego też postawiliśmy na sztuczną inteligencję aby odciążyć naszą obsługę klienta i zapewnić personalizowaną, natychmiastową obsługę. Dzięki temu, obsługa klienta angażuje się tylko wtedy, kiedy jest to naprawdę niezbędne." 



Chatbot linii lotniczych KLM do obsługi rezerwacji lotniczych. Źródło: Engadget.



Według statystyk KLM BB przeprowadził ponad 1,7 miliona rozmów z 500 tys. pasażerów

Dlatego też nie dziwi fakt, że chatboty, ze względu na oszczędność pieniędzy i czasu obsługi są coraz częściej wprowadzanym rozwiązaniem w obsłudze klienta.


7. Chatbot SnapTravel

Czas na prawdziwą gratkę dla miłośników podróży!

SnapTravel to Chatbot Facebook Messengera, który jest wirtualnym asystentem podróży w poszukiwaniu hoteli i miejsc noclegowych.

Wystarczy wpisać miasto i daty aby uzyskać najlepsze rekomendacje. Co więcej, hotele można bookować bezpośrednio w Facebook Messengerze. 



Chatbot SnapTravel, który jest wirtualnym asystentem rezerwacji hotelowych. Źródło: SnapTravel.



8. Aerie - Chatbot marki American Eagle Outfitters

Aerie, Chatbot wprowadzony przez producenta odzieży i bielizny American Eagle Outfitters jest kolejnym KIK botem w branży ecommerce. 

Chatbot AERIE doradza w wyborze ubrań. 

Lecz to nie koniec, ma też wyjątkową funkcję "TO lub TAMTO”. 

Chatbot prezentuje 2 style ubioru do wyboru, a konsument ma za zadanie kliknąć, która podoba mu się bardziej. Na tej podstawie Chatbot podsuwa kolejne produkty. To pozwala zawężyć poszukiwania i jest szczególnie przydatną funkcją przy okazji sklepów z szerokim asortymentem.



aerie chatbot

Aerie: Chatbot American Eagle Outfitters. Źródło: DMNews.


AEO’s CTO potwierdził opłacalność Chatbota:

W ciągu kilku tygodni nasz chatbot pozyskał dwukrotnie więcej użytkowników, których my byliśmy w stanie pozyskać w ciągu miesiąca na wszystkich naszych kanałach social media.”

Jako, że klienci marki to głównie pokolenie Millenialsów i pokolenie Z – był to strzał w dziesiątkę.


9. Chatbot 1-800 Flowers

Aby nie było za nudno, na sam koniec zostawiliśmy jednego z pierwszych Chatbotów typu Facebook Messenger. 

Chatbot 1-800 Flowers, czyli kwiaciarni internetowej pozwala na wybór i zakup kwiatów i innych prezentów.  Produkty można segmentować po rodzaju wydarzenia (urodziny, rocznica), a także wybrać wśród sugerowanych produktów i innych prezentów.



flowers chatbot

1-800 Flowers Chatbot: wirtualny asystent zakupów w branży florystycznej. Źródło: ABA Bank Marketing.



Zamówienia są możliwe bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności wchodzenia do przepastnego sklepu internetowego firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w nagłych przypadkach czas składania zamówienia jest znacząco skrócony ;)


Podsumowanie:

Mam nadzieję, że udało mi się zainspirować cię i przekonać, że personalizowany Chatbot to idealny sposób na automatyzację obsługi klientów, zwiększenie rozpoznawalności marki, odróżnienie się od konkurencji oraz stworzenie unikalnego doświadczenia zakupowego.

Więcej o zwiększaniu sprzedaży w internecie dzięki Chatbotowi możesz przeczytać tutaj

Pomimo tego, że w moim artykule przedstawiłam największe marki, dzięki rozwojowi technologii Chatboty nie są już dostępne tylko dla największych graczy. 



Więcej o Chatbocie dla ciebie dowiesz się

TUTAJ


Magdalena Płaza
Szerzy dobrą nowinę o naszej firmie w świat. Pisze. Dba o dobre relacje z mediami i wizerunek firmy. Prowadząc naszego bloga stara się zainspirować do wprowadzania rozwiązań IT. Nieustannie głowi się nad tym, jak jeszcze lepiej rozumieć potrzeby naszych klientów.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej „Spółka”) z siedzibą w Tarnowie Podgórnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podgórne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.

Dziękujemy!

Odezwiemy się wkrótce