News Biznes Technologie

Wyprzedzi膰 konkurencj臋: jak najwi臋ksze marki wykorzystuj膮 Chatboty w komunikacji z klientami?

chatbot,bot,chatbot polski,chatbot google,chatbot facebook,chatbot php
chatbot,bot,chatbot polski,chatbot google,chatbot facebook,chatbot php

Chatboty to jeden z najwi臋kszych trend贸w w technologii w 2018 roku. Marketerzy i w艂a艣ciciele firm prze艣cigaj膮 si臋 we wprowadzaniu nowoczesnych rozwi膮za艅, kt贸re maj膮 zwi臋kszy膰 ich przewag臋 konkurencyjn膮

Dzi臋ki temu, w ostatnich latach nast膮pi艂 rozw贸j chatbot贸w w r贸偶norodnych bran偶ach: e-commerce, finansowej, us艂ugowej, restauracyjnej. Chatboty pomagaj膮 jako wirtualni asystenci zakupowi, obs艂uguj膮 p艂atno艣ci i rezerwacje, doradzaj膮, robi膮 wyceny, a tak偶e informuj膮 o przecenach i rabatach. A to tylko cz臋艣膰 ich mo偶liwo艣ci.

Przygotowa艂am zestawienie 9 najwi臋kszych marek, kt贸re wykorzystuj膮 Chatboty aby zwi臋ksza膰 zyski i wzmacnia膰 wizerunek marki. Przeczytaj i daj si臋 zainspirowa膰 馃槈 


1. KIK - Chatbot Sephory

B臋d膮c w Sephorze nieraz czu艂e艣 si臋 przyt艂oczony ilo艣ci膮 kosmetyk贸w do wyboru?

Oto rozwiazanie dla ciebie! Powitaj asystenta zakup贸w SephoryKIK Bota

Pomo偶e on odnale藕膰 si臋 w przepastnym asortymencie drogerii. S艂u偶y rad膮, filmami video, zdj臋ciami, tutorialami dla wszystkich segment贸w kosmetycznych: oczu, ust, twarzy, w艂os贸w, a nawet paznokci. Pomo偶e odnale藕膰 produkty u偶ywane przez gwiazdy i zasugerowa膰 najlepiej oceniane produkty w ka偶dej z kategorii. Co wi臋cej, wystarczy wpisa膰 nazw臋 produktu: np. 鈥濪ior Lipstick鈥, a bot natychmiast podsunie opinie o produkcie.

Ale to nie wszystko - Chatbot wysy艂a tak偶e powiadomienia push. 




KIK 鈥 Chatbot Sephory, kt贸ry pe艂ni rol臋 wirtualnego asystenta pomagaj膮cego wybra膰 produkty. 殴r贸d艂o: Forbes



2. Spring Bot

Jest to jeden z pierwszych chatbot贸w Facebook Messenger. Spring Bot s艂u偶y jako osobisty asystent zakupowy luksusowych marek odzie偶owych, takich jak Balenciaga, Givenchy i Lanvin. 

Jak wygl膮da rozmowa ze Spring Botem? Zaczyna on od kilku prostych pyta艅: Czego dzi艣 szukasz? W jakim zakresie cenowym?

Co wi臋cej, Chatbot umo偶liwia zakupy bezpo艣rednio w aplikacji.



Chatbot Spring Bot

Spring Bot: wirtualny asystent marek odzie偶owych. 殴r贸d艂o: Quora


Spring bot jest wyj膮tkowo innowacyjnym rozwi膮zaniem na rynku ecommerce. Jak m贸wi Neda Whitney, group account director w R/GA:

鈥濳lienci luksusowi oczekuj膮 wyj膮tkowego doznania w sklepach luksusowych - bot przek艂ada to do艣wiadczenie na 艣wiat online鈥


3. Trim Bot

Chatboty w bran偶y fintech? Prosz臋 bardzo!

Trim jest startupem fintech, kt贸ry najpierw wprowadzi艂 chatbota w formie SMS. Teraz us艂uga zosta艂a rozszerzona na Facebook Messengera.

A wi臋c jak wykorzysta膰 Chatbota w bran偶y fintech?

Trim Bot zarz膮dza subskrypcjami klienta. Informuje o p艂atno艣ciach, ko艅cu i pocz膮tku subskrypcji. Wystarczy wpisa膰 np. 鈥濽su艅 Dropbox鈥 b膮d藕 鈥濽su艅 [twoja subskrypcja]鈥 i subskrypcja zostanie usuni臋ta.



trimbot

Trim Bot: Chatbot Facebook Messenger startupu fintech. 殴r贸d艂o: Startup Anchor


Trim bot okaza艂 si臋 trafionym przedsi臋wzi臋ciem: sta艂 si臋 bardzo popularny na Messengerze,  a dzi臋ki niemu firma zwi臋kszy艂a swoj膮 rozpoznawalno艣膰 w艣r贸d nowych klient贸w, co prze艂o偶y艂o si臋 na zwi臋kszenie bazy wszystkich klient贸w.


Wi臋cej o Chatbocie dla Ciebie dowiesz si臋

TUTAJ



4. eBay ShopBot

eBay, najwi臋kszy serwis aukcyjny na 艣wiecie, oferuje us艂ug臋 eBay ShopBot - wirtualnego asystenta zakup贸w. Bot pomaga konsumentom znale藕膰 produkty, kt贸rych szukaj膮, w cenie, kt贸ra mie艣ci si臋 w ich bud偶ecie.

Wystarczy wpisa膰 nazw臋 produktu, kt贸rego si臋 poszukuje i odpowiedzie膰 na par臋 pyta艅 bota by znale藕膰 sw贸j idealny produkt.



ebay shopbot

eBay ShopBot: Chatbot Facebook Messenger, kt贸ry doradza w zakupach. 殴r贸d艂o: TechCrunch.



5. Chatbot Domino's Pizza

My艣la艂e艣, 偶e Chatbot nie mo偶e by膰 asystentem w bran偶y restauracyjnej?

Opowiem ci jak sie膰 restauracji, z ponad 14,400 oddzia艂ami na 艣wiecie, u偶ywa Chatbota. Domino鈥檚 Pizza zdecydowa艂o si臋 na Chatbota w Facebook Messengerze. 

Chatbot Domino's Pizza tworzy nowe do艣wiadczenie zakupowe, jednocze艣nie odci膮偶aj膮c infolini臋 sieci pizzerii. Klienci mog膮 zam贸wi膰 pizze poprzez profil Facebookowy Domino's Pizza. Wystarczy wpisa膰 "PIZZA" aby zamawia膰 pizz臋 z ca艂ego dost臋pnego menu.

Chatbot u艂atwia tak偶e kolejne zam贸wienia, zapami臋tuj膮c pewne informacje, kt贸rych nie trzeba ponownie podawa膰. Daje on r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 艣ledzenie zam贸wie艅. 



Chatbot Domino's Pizza - asystent zam贸wie艅. 殴r贸d艂o: Neowin.

Domino鈥檚 Pizza wprowadzi艂a Chatbota w 2017 roku aby trafi膰 do 1 miliarda aktywnych u偶ytkownik贸w Facebook Messengera. (Wi臋cej o tym, jak wykorzysta膰 Facebook Messengera do promocji mo偶esz przeczyta膰 tutaj)

 Jak m贸wi Nick Dutch z Domino鈥檚 Pizza: 鈥Wyznacznikiem sukcesu tego dzia艂ania b臋dzie u艂atwienie 偶ycia klient贸w, wyj膮tkowy experience, a co za ty idzie sentyment do marki, co jest d艂ugoterminowym zyskiem."

Nie pozostaje nic jak tylko uczy膰 si臋 od najwi臋kszych. A jak ju偶 przy nich jeste艣my鈥



6. Chatbot KLM Royal Dutch Airlines

...znana jako najstarsza linia lotnicza na 艣wiecie, KLM wprowadzi艂a Chatbota KLM BB鈥 (skr贸t od BlueBot) aby pom贸c pasa偶erom zarezerwowa膰 bilet lotniczy. 

Chatbot zajmuje si臋 tak偶臋 potwierdzeniami rezerwacji, przypomnieniami o check-inie, przesy艂a karty pok艂adowe, informuje o zmianach w locie i odpowiada na pytania pasa偶er贸w.

KLM BB dzia艂a na Facebook Messengerze. Open rate Facebook Messengera to a偶 (艣rednio) 88%, w por贸wnaniu do zaledwie 20% dla e-maila.

Jak m贸wi Pieter Groeneveld, SVP AirFrance-KLM: 

鈥濶asi klienci wymagaj膮 natychmiastowej odpowiedzi. Dlatego te偶 postawili艣my na sztuczn膮 inteligencj臋 aby odci膮偶y膰 nasz膮 obs艂ug臋 klienta i zapewni膰 personalizowan膮, natychmiastow膮 obs艂ug臋. Dzi臋ki temu, obs艂uga klienta anga偶uje si臋 tylko wtedy, kiedy jest to naprawd臋 niezb臋dne." 



Chatbot linii lotniczych KLM do obs艂ugi rezerwacji lotniczych. 殴r贸d艂o: Engadget.



Wed艂ug statystyk KLM BB przeprowadzi艂 ponad 1,7 miliona rozm贸w z 500 tys. pasa偶er贸w

Dlatego te偶 nie dziwi fakt, 偶e chatboty, ze wzgl臋du na oszcz臋dno艣膰 pieni臋dzy i czasu obs艂ugi s膮 coraz cz臋艣ciej wprowadzanym rozwi膮zaniem w obs艂udze klienta.


7. Chatbot SnapTravel

Czas na prawdziw膮 gratk臋 dla mi艂o艣nik贸w podr贸偶y!

SnapTravel to Chatbot Facebook Messengera, kt贸ry jest wirtualnym asystentem podr贸偶y w poszukiwaniu hoteli i miejsc noclegowych.

Wystarczy wpisa膰 miasto i daty aby uzyska膰 najlepsze rekomendacje. Co wi臋cej, hotele mo偶na bookowa膰 bezpo艣rednio w Facebook Messengerze. 



Chatbot SnapTravel, kt贸ry jest wirtualnym asystentem rezerwacji hotelowych. 殴r贸d艂o: SnapTravel.



8. Aerie - Chatbot marki American Eagle Outfitters

Aerie, Chatbot wprowadzony przez producenta odzie偶y i bielizny American Eagle Outfitters jest kolejnym KIK botem w bran偶y ecommerce. 

Chatbot AERIE doradza w wyborze ubra艅. 

Lecz to nie koniec, ma te偶 wyj膮tkow膮 funkcj臋 "TO lub TAMTO鈥. 

Chatbot prezentuje 2 style ubioru do wyboru, a konsument ma za zadanie klikn膮膰, kt贸ra podoba mu si臋 bardziej. Na tej podstawie Chatbot podsuwa kolejne produkty. To pozwala zaw臋偶y膰 poszukiwania i jest szczeg贸lnie przydatn膮 funkcj膮 przy okazji sklep贸w z szerokim asortymentem.



aerie chatbot

Aerie: Chatbot American Eagle Outfitters. 殴r贸d艂o: DMNews.


AEO鈥檚 CTO potwierdzi艂 op艂acalno艣膰 Chatbota:

W ci膮gu kilku tygodni nasz chatbot pozyska艂 dwukrotnie wi臋cej u偶ytkownik贸w, kt贸rych my byli艣my w stanie pozyska膰 w ci膮gu miesi膮ca na wszystkich naszych kana艂ach social media.鈥

Jako, 偶e klienci marki to g艂贸wnie pokolenie Millenials贸w i pokolenie Z 鈥 by艂 to strza艂 w dziesi膮tk臋.


9. Chatbot 1-800 Flowers

Aby nie by艂o za nudno, na sam koniec zostawili艣my jednego z pierwszych Chatbot贸w typu Facebook Messenger. 

Chatbot 1-800 Flowers, czyli kwiaciarni internetowej pozwala na wyb贸r i zakup kwiat贸w i innych prezent贸w.  Produkty mo偶na segmentowa膰 po rodzaju wydarzenia (urodziny, rocznica), a tak偶e wybra膰 w艣r贸d sugerowanych produkt贸w i innych prezent贸w.



flowers chatbot

1-800 Flowers Chatbot: wirtualny asystent zakup贸w w bran偶y florystycznej. 殴r贸d艂o: ABA Bank Marketing.



Zam贸wienia s膮 mo偶liwe bezpo艣rednio w aplikacji, bez konieczno艣ci wchodzenia do przepastnego sklepu internetowego firmy. Dzi臋ki takiemu rozwi膮zaniu, w nag艂ych przypadkach czas sk艂adania zam贸wienia jest znacz膮co skr贸cony ;)


Podsumowanie:

Mam nadziej臋, 偶e uda艂o mi si臋 zainspirowa膰 ci臋 i przekona膰, 偶e personalizowany Chatbot to idealny spos贸b na automatyzacj臋 obs艂ugi klient贸w, zwi臋kszenie rozpoznawalno艣ci marki, odr贸偶nienie si臋 od konkurencji oraz stworzenie unikalnego do艣wiadczenia zakupowego.

Wi臋cej o zwi臋kszaniu sprzeda偶y w internecie dzi臋ki Chatbotowi mo偶esz przeczyta膰 tutaj

Pomimo tego, 偶e w moim artykule przedstawi艂am najwi臋ksze marki, dzi臋ki rozwojowi technologii Chatboty nie s膮 ju偶 dost臋pne tylko dla najwi臋kszych graczy. 



Wi臋cej o Chatbocie dla ciebie dowiesz si臋

TUTAJ



Magdalena
Szerzy dobr膮 nowin臋 o naszej firmie w 艣wiat. Pisze. Dba o dobre relacje z mediami i wizerunek firmy. Prowadz膮c naszego bloga stara si臋 zainspirowa膰 do wprowadzania rozwi膮za艅 IT. Nieustannie g艂owi si臋 nad tym, jak jeszcze lepiej rozumie膰 potrzeby naszych klient贸w.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej 鈥濻p贸艂ka鈥) z siedzib膮 w Tarnowie Podg贸rnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podg贸rne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczeg贸艂owe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajduj膮 si臋 w polityce prywatno艣ci.

Dzi臋kujemy!

Odezwiemy si臋 wkr贸tce