Biznes

Chatbot w Wielkim Mie艣cie: 8 powod贸w, dla kt贸rych mieszka艅cy pokochaj膮 t臋 technologi臋

chatboty miasta,chatbot,chatbot dla miast,chatbot w miastach,chatbot polski,chatbot facebook messenger,chatbot messenger,chatboty w polsce,chatbot onl
chatboty miasta,chatbot,chatbot dla miast,chatbot w miastach,chatbot polski,chatbot facebook messenger,chatbot messenger,chatboty w polsce,chatbot onl

Chatboty nie s膮 ju偶 tylko narz臋dziem dla biznesu. Cho膰, czy podzia艂 na biznes i administracj臋 publiczn膮 ma tu a偶 takie zastosowanie? Sp贸jrzmy na mieszka艅c贸w miasta jak na podatnik贸w, kt贸rzy p艂ac膮 za konkretn膮 us艂ug臋. Czy to sprawia, 偶e staj膮 si臋 konsumentami? Jak najbardziej. My艣lenie w ten spos贸b o mieszka艅cach miast i dbanie o ich customer experience jest podstaw膮 trendu #smartcity, a chatboty jedn膮 z dr贸g.


Dzi臋ki nieprzerwanemu rozwojowi technologii IT w 2018 roku ratusze miast na ca艂ym 艣wiecie eksperymentowa艂y z trendem "smart city". Wykorzystuj膮c takie technologie jak Big Data, Blockchain, Internet of Things czy AI,  dzi臋ki kreatywno艣ci, technologii i wytrwa艂o艣ci sprawia艂y, 偶e dzie艅 po dniu 偶ycie mieszka艅c贸w staje si臋 lepsze.

Jednym z trend贸w w 2018 sta艂o si臋 wykorzystanie chatbot贸w (AI) w zwi臋kszeniu customer experience mieszka艅c贸w i turyst贸w. W tym po艣cie chcia艂abym pokaza膰 Ci, jak wiele jest sposob贸w na wykorzystanie tego trendu.


Wirtualny asystent mieszka艅c贸w i turyst贸w

Wyobra藕 to sobie: stoisz po艣rodku placu w mie艣cie, kt贸re znasz zaledwie od kilku godzin, a zapada zmrok. Hotel mia艂 by膰 tu偶 obok 鈥 lecz nie mo偶esz go znale藕膰. Mo偶liwo艣膰 uzyskania natychmiastowej odpowiedzi, kt贸ra b臋dzie zawsze poprawna i natychmiastowa, a tak偶e pokieruje Ci臋 prosto do Twojego hotelu w tej chwili? Bezcenna!

Pomoc mieszka艅com i turystom w nawigacji po mie艣cie, informacje o godzinach otwarcia obiekt贸w, atrakcjach turystycznych, bie偶膮cych wydarzeniach kulturalnych, toaletach, o艣rodkach pomocy (policja, szpital) 鈥 to jeden z wielu sposob贸w w jakie miasta mog膮 wykorzysta膰 technologi臋 chatbot贸w.


chatbot miasto


Rozmowy z chatbotami miejskimi s膮 od艣wie偶aj膮co nowym do艣wiadczeniem #customerexperience dla mieszka艅c贸w i turyst贸w. W odr贸偶nieniu od dobrze znanych aplikacji turystycznych, gdzie cz臋sto by znale藕膰 odpowied藕 na pytanie trzeba 鈥瀙rzekopa膰 si臋鈥 przez ogromne ilo艣ci informacji, chatboty znacz膮co skracaj膮 艣cie偶k臋 od pojawienia si臋 potrzeby, do jej realizacji

Wyobra藕my sobie to na przyk艂adzie. Turysta wpisuje 鈥濲akie s膮 3 najlepsze restauracje z w艂oskim jedzeniem w okolicy?鈥, w ci膮gu milisekund dostaje 3 rekomendacje, drog臋 do tych miejsc oraz czas potrzebny do ich dotarcia, a tak偶e dost臋p do recenzji. B臋dzie m贸g艂 spersonalizowa膰 sw贸j wyb贸r w oparciu o sw贸j harmonogram zwiedzania, bud偶et i inne preferencje. 

Przyk艂adem takiego bota jest pierwszy w Polsce wirtualny doradca miasta Wroc艂aw, kt贸ry trafnie i natychmiastowo poinformuje turyst贸w lub mieszka艅c贸w miasta np. o aktualnych imprezach we Wroc艂awiu, trasach turystycznych, repertuarach kin i teatr贸w, a tak偶e o transporcie. 

Jak dzia艂a wroc艂awski bot turystyczny? Wystarczy klikn膮膰 w przycisk 鈥淲y艣lij wiadomo艣膰鈥 na fanpage鈥檜 Visit Wroc艂aw, a chatbot na podstawie aktualnych informacji ze strony visitwroclaw.eu odpowie i ode艣le do interesuj膮cych tre艣ci.


Bocie, na co w艂a艣nie patrz臋?

Ciekawym pomys艂em jest tak偶e wykorzystanie technologii VR (ang. Virtual reality) w integracji z chatbotem. Pozwala to na rozpoznanie obiektu przed nami dzi臋ki wbudowanemu modu艂owi wirtualnej rzeczywisto艣ci. Wystarczy nakierowa膰 telefon na ciekawy obiekt przed nami i zapyta膰 chatbota "na co w艂a艣nie patrz臋". Bot, dzi臋ki VR i geolokalizacji wy艣wietli informacje o obiekcie. Wi臋cej o tej technologii mo偶esz dowiedzie膰 si臋 tutaj.


CityGuideTour: Aplikacja wykorzystuj膮ca wirtualn膮 rzeczywisto艣膰. 


Pomoc w nag艂ych przypadkach

Chatbot lub voicebot, jako technologia dzia艂aj膮ca 24/7, mo偶e s艂u偶y膰 jako natychmiastowo reaguj膮cy asystent nag艂ych wypadk贸w.

Nag艂a potrzeba zadzwonienia po pomoc? Wystarczy wpisa膰 (lub wypowiedzie膰) s艂owo 鈥濸OMOC鈥, a chatbot wy艣wietli numer na kt贸ry trzeba zadzwoni膰.

Potrzeba pilnej wizyty w szpitalu? Wystarczy zapyta膰 chatbota o najbli偶szy ostry du偶ur, a on w oparciu o dane geolokalizacyjne i informacje o ostrych dy偶urach w mie艣cie bezb艂臋dnie pokieruje potrzebuj膮cego.

To wszystko stanie si臋 w ci膮gu milisekund, nie sp臋dzaj膮c ani sekundy w kolejce na infolinii. Chatbot jest w stanie obs艂u偶y膰 niezliczon膮 ilo艣膰 rozm贸w na raz. 


Chatbot i voicebot pomog膮 wyr贸wna膰 szanse

Chatboty s膮 dobrym sposobem na u艂atwienie poruszania si臋 po mie艣cie niepe艂nosprawnym turystom lub mieszka艅com miast. Tutaj mo偶liwo艣ci jest naprawd臋 wiele.

Jedn膮 z nich jest wykorzystanie modu艂u g艂osowego dla wypowiadania komend. Taka funkcja znosi艂aby barier臋 dla niewidomych lub  niepi艣miennych u偶ytkownik贸w. Wyobra藕my sobie osob臋 niewidom膮 lub s艂abo widz膮c膮, kt贸ra nie mo偶e odnale藕膰 drogi do centrum handlowego. Mo偶liwo艣ci膮 kt贸r膮 ma - opr贸cz poproszenia o pomoc os贸b na ulicy - jest wydanie komendy g艂osowej chatbotowi z pro艣b膮 o wskazanie drogi. Chatbot w ci膮gu kilku sekund zlokalizowa艂by u偶ytkownika i poprowadzi艂 go za pomoc膮 komend g艂osowych. 

Inn膮 funkcj膮 jest modu艂 usprawnie艅 dla niepe艂nosprawnych ruchowo. Osoby ograniczone ruchowo mog艂yby sprawdzi膰 czy dany obiekt, do kt贸rego zamierzaj膮 si臋 uda膰, spe艂nia wymogi dost臋pno艣ci dla niepe艂nosprawnych ruchowo oraz czy po drodze b臋d膮 przeszkody w dostaniu si臋 do niego (takie jak np. brak podjazd贸w dla w贸zk贸w inwalidzkich po drodze lub brak wystarczaj膮co szerokiego chodnika).


Danger alert - informowanie o niebezpiecze艅stwie

Chatbot mo偶e s艂u偶y膰 jako system automatycznego informowania mieszka艅c贸w o zagro偶eniach w okolicy w formie powiadomie艅 push w Facebook Messengerze. Informowanie mieszka艅c贸w o ewentualnych wypadkach, niebezpiecznych zdarzeniach lub utrudnieniach kt贸re w艂a艣nie wydarzy艂y si臋 w mie艣cie pozwoli艂oby unikn膮膰 wielu kork贸w i podnios艂o poziom bezpiecze艅stwa w mie艣cie. 


chatbot danger alert


Razem zadbajmy o miasto

Id膮c ulic膮 zauwa偶asz niedzia艂aj膮c膮 latarni臋. Co z tym robisz? 

Najprawdopodobniej - b膮d藕my szczerzy 鈥 NIC. No, mo偶e poza rzuceniem paru ostrych s艂贸w w stron臋 miejskiego ratusza, gdzie jednym ze s艂贸w jest  鈥瀖oje鈥, a innym 鈥瀙odatki鈥. A problem pozostaje dalej nie rozwi膮zany. W rezultacie, powoduje to luk臋 komunikacyjn膮 pomi臋dzy mieszka艅cami, kt贸rzy narzekaj膮 na niezadbane ulice, a miastem, kt贸re nie zawsze natychmiast od razu wie o niedzia艂aj膮cych 艣wiat艂ach, dziurze w drodze, popsutym znaku drogowym. 

Na wyzwanie u偶ycia chatbota do rozwi膮zania problemu tej luki komunikacyjnej zdecydowa艂o si臋 w 2017 miasto North Charleston. Zdecydowa艂o si臋 u偶y膰 Citibota, chatbota Facebook Messenger. W spos贸b w jaki firmy z prywatnego sektora u偶ywaj膮 chatbot贸w by procesowa膰 skargi klient贸w, tak miasto North Charleston u偶ywa Citibota aby otrzymywa膰 informacje o niezb臋dnych naprawach.

鈥淐itibot nie 艣pi,鈥 偶artuje rzecznik miasta Ryan Johnson , 鈥渨 przeciwie艅stwie do wi臋kszo艣ci naszych pracownik贸w - opr贸cz policji i stra偶y po偶arnej - kt贸rzy pracuj膮 w godzinach 8-17鈥娾

Po 6 miesi膮cach od wdro偶enia, miasto naprawi艂o lub wymieni艂o 114% wi臋cej koszy na 艣mieci, naprawi艂o 195% wi臋cej ulic i 艣wiate艂, wype艂ni艂o 76% wi臋cej dziur w jezdniach i naprawi艂o 114% wi臋cej znak贸w drogowych.


Analiza zachowa艅 (Big Data + Customer Experience)

Czy wiesz jaki jest najcz臋艣ciej odwiedzany obiekt w Twoim mie艣cie?

Czy wiesz, kt贸re muzeum jest najtrudniej odnale藕膰?

Czy wiesz, kt贸ra ulica jest za s艂abo oznaczona, co sprawia, 偶e ludzie si臋 gubi膮?

Odpowiedzi na te pytania oraz setek innych jest w stanie dostarczy膰 Ci chatbot  w po艂膮czeniu z platform膮 do analizy zapyta艅. Dzi臋ki integracji danych p艂yn膮cych z chatbota z platform膮 analizy danych, dzie艅 w dzie艅 system b臋dzie analizowa艂 ogromne ilo艣ci danych. Prze艂o偶y si臋 to na realne usprawnienia w mie艣cie: wyra藕niejsze oznaczenie ulic, lepsze znaki drogowe. Dzi臋ki temu tury艣ci b臋d膮 cieszy膰 si臋 absolutnie wyj膮tkowym customer experience.




Odci膮偶enie pracownik贸w ratusza miasta

Last but not least... w mie艣cie Kansas, stanie Missisipi, bot oparty na Facebook Messengerze zosta艂 stworzony do procesowania otwartych zapyta艅 od prasy i innych 藕r贸de艂 informacji publicznej. Pozwoli艂o to zaoszcz臋dzi膰 a偶 50% czasu pracownik贸w. Zostali oni odci膮偶eni w powtarzalnych zadaniach jakimi s膮 odpowiedzi mailowe i telefoniczne na powtarzaj膮ce si臋 pytania. 

Odci膮偶anie obs艂ugi klienta jest jednym z cz臋stszych powod贸w dla kt贸rych nasi klienci decyduj膮 si臋 na wprowadzenie chatbota.


A mo偶e to dobry czas 偶eby艣my wsp贸lnie zastanowili si臋 nad chatbotem dla Ciebie?


Chc臋 si臋 dowiedzie膰 wi臋cej o chatbocie




Magdalena
Szerzy dobr膮 nowin臋 o naszej firmie w 艣wiat. Pisze. Dba o dobre relacje z mediami i wizerunek firmy. Prowadz膮c naszego bloga stara si臋 zainspirowa膰 do wprowadzania rozwi膮za艅 IT. Nieustannie g艂owi si臋 nad tym, jak jeszcze lepiej rozumie膰 potrzeby naszych klient贸w.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej 鈥濻p贸艂ka鈥) z siedzib膮 w Tarnowie Podg贸rnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podg贸rne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczeg贸艂owe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajduj膮 si臋 w polityce prywatno艣ci.

Dzi臋kujemy!

Odezwiemy si臋 wkr贸tce