Technologie

Sprawdź czy Twój sklep jest gotowy na Black Friday: 3 najważniejsze aspekty

black friday,sklep internetowy,ecommerce,wydajność ecommerce,wydajność sklepu internetowego,bezpieczeństwo sklepu internetowego,black friday 2018 pols
black friday,sklep internetowy,ecommerce,wydajność ecommerce,wydajność sklepu internetowego,bezpieczeństwo sklepu internetowego,black friday 2018 pols

Jak powinni przygotować swoje sklepy właściciele i managerowie e-commerców na najgorętszy okres zakupowy w roku? Co należy sprawdzić ze swoim działem technicznym przed okresem, który podda testowi limity wytrzymałości Waszych sklepów?


Wiemy, że czasu jest zawsze za mało. Wiemy, że rzeczy do zrobienia jest mnóstwo: koordynacja wysiłków marketingowych, zaplanowanie kampanii, stworzenie kreatywnych grafik no i oczywiście… przygotowanie technicznie sklepu na ten gorący okres. 

Wychodząc naprzeciw potrzebom zabieganych managerów e-commerce wraz z naszymi programistami opracowaliśmy kluczowe elementy Twojego sklepu, które powinieneś sprawdzić przed Black Friday w 3 najważniejszych technicznych aspektach, czyli:

  1. Czasie ładowania się strony,
  2. Wydajności środowiska pracy aplikacji,
  3. Bezpieczeństwie.

Konkrety na stół. Nie ma czasu do stracenia!

Ruszamy.


Czas ładowania się strony

Jest to jedna z kluczowych statystyk efektywności strony, o którą warto zadbać nie tylko podczas Black Friday. Prędkość ładowania się strony możesz łatwo sprawdzić dzięki narzędziu GTMetrix.

Jak przyśpieszyć czas jej ładowania?

  • Zoptymalizuj grafiki i pliki Js/CSS – zmniejsz ich wagę zachowując odpowiednią jakość. Możesz użyć tego narzędzia.
  • Usuń lub wyłącz wszystkie plug-iny, których nie używasz.
  • Użyj content delivery network (CDN) dla plików graficznych, Js, CSS – znacząco skraca to czas ładowania szczególnie przy stronach o dużym ruchu. Możesz użyć  Akamai, TATA CDN or MAXCDN.
  • Użyj cache statyczne i dynamiczne (np. Varnish, NGINX)– dzięki temu zmniejszysz obciążenie swojego serwera i przyśpieszysz działanie aplikacji

black friday

Źródło: whyiboughit.com


Wydajność sklepu na przyjęcie ruchu

Sprawdzenie wydajności warto rozpocząć od rozmowy z działem marketingu i oszacowania zasobów infrastruktury potrzebnych do zaspokojenia określonego ruchu. Gdy już wiemy jakiej wielkości ruch powinna przyjąć nasza strona na Black Friday, warto przejść do audytu obecnego rozwiązania, testów wydajnościowych i obciążeniowych. Te zależne są od rozwiązania, na którym działa Twój sklep.

Jeśli jest to VPS należy:

  • zwiększyć zasoby serwera,
  • zwiększyć limity transferu,
  • wyłączyć logi aplikacji bądź podłączyć się pod zewnętrzny system logów,
  • zwiększyć limit połączeń do bazy.

Po zmianie ustawień i parametrów należy wykonać testy obciążeniowe i wydajnościowe.


Jeżeli natomiast Twój sklep działa w chmurze, wtedy należy:

  • skorzystać z autoscalingu, by automatycznie dodawać instancje i dystrybuować ruch,
  • oprzeć najbardziej zasobożerne części aplikacji o rozwiązanie Serverless.

Jeżeli chodzi o sam sklep, a czasu zostało jeszcze sporo warto także:

  • zaktualizować framework/rozwiązanie do najnowszej stabilnej wersji,
  • zaktualizować wersję języka do najnowszej stabilnej wersji, np. przejsc z wersji php 5.6 na php 7.2 (od 30 do 100% większa szybkość),
  • kolejkować wykonywanie zadań i uruchamiać je w "tle",
  • użyć cache (RedisMemcached).

Jeżeli z odpowiednim wyprzedzeniem zadbasz o powyższe punkty, możesz być pewien, że strona wytrzyma ruch, który wejdzie na Twoją stronę w Black Friday, a zamówienia będą mogły płynąć szerokim nurtem! 

Nasz CTO za to ręczy :)


 

via GIPHY


Bezpieczeństwo danych i transakcji

40% rocznych przestępstw online dzieje się w okresie od października od grudnia. Aby podczas zwiększonego ruchu Twoja strona była bezpieczna, warto:

  • wykonać testy penetracyjne, które polegają na identyfikacji, analizie i oszacowaniu ryzyka związanego z podatnością na zagrożenia i lukami w zabezpieczeniach,
  • monitorować na bieżąco pracę aplikacji, aby szybko zidentyfikować podejrzaną aktywność,
  • używać połączenia SSL. Dzięki temu wrażliwe dane przesyłane z formularzy są szyfrowane. Jest to ważne nie tylko z punktu widzenia bezpieczeństwa ale także wizerunku. Jeżeli Twój sklep nie będzie posiadał połączenia SSL, wyszukiwarki wyświetlą go jako niebezpieczną stronę. W oczywisty sposób odstraszy to klientów,
  • użyć serwisów pośredniczących zabezpieczających przed atakami DDoS,
  • stworzyć plan działania w przypadku naruszenia bezpieczeństwa i przeszkolić pracowników jak reagować po wystąpieniu krytycznego zdarzenia.

Black Friday - co dalej?

Jeżeli zadbałeś o powyższe aspekty techniczne, Twój Black Friday powinien być nieustającym pasmem sukcesów i zysków. Jeżeli jednak się nie udało – nie martw się najbliższy Black Friday jest już za rok 😉



Może warto rozpocząć techniczne przygotowania już teraz? I zrobić to z nami?

Zapytaj o nasze technologie



Magdalena Płaza
Szerzy dobrą nowinę o naszej firmie w świat. Pisze. Dba o dobre relacje z mediami i wizerunek firmy. Prowadząc naszego bloga stara się zainspirować do wprowadzania rozwiązań IT. Nieustannie głowi się nad tym, jak jeszcze lepiej rozumieć potrzeby naszych klientów.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej „Spółka”) z siedzibą w Tarnowie Podgórnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podgórne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.

Dziękujemy!

Odezwiemy się wkrótce