UX/PM

Jak zrobić stronę internetową, którą pokochają Twoi klienci?

UX,Design,Usability
UX,Design,Usability

Statystyki, wyniki testów eye-trackingowych oraz badań użyteczności są bezlitosne. Użytkownik przy pierwszym kontakcie z serwisem internetowym decyzję o pozostaniu na nim w celu eksploracji treści podejmuje w ciągu zaledwie kilku sekund.



Prawie 80% użytkowników niezadowolonych z jakości treści odwiedzanej strony internetowej błyskawicznie przeniesie swoje poszukiwania do innego serwisu. Oznacza to, że nakłady finansowe na marketing oraz aktywność w sieci mogą zostać zrujnowane przez błahy błąd. Tracimy użytkownika i tym samym tracimy środki, które spożytkowaliśmy na jego pozyskanie.


Nie wystarczy dobry design

Projekt graficzny serwisu internetowego to połowa sukcesu. Możemy poświęcić sporo czasu na przygotowanie odpowiedniego layoutu, dobór nowoczesnych funkcjonalności czy opracowanie niekonwencjonalnych i użytecznych podstron, a i tak nie osiągnąć satysfakcjonujących wyników biznesowych.


Zoptymalizowana ścieżka użytkownika to podstawa

Przemyślana architektura informacji powstała na skutek analizy ruchu użytkowników przyczynia się do generowania pozytywnych doświadczeń. Z jednej strony mówi się, że dobry serwis nie potrzebuje wyszukiwarki. Z drugiej zaś jej obecność nie jest wystarczającą wymówką na to, by nie poświęcić dłuższej chwili na analizę oraz optymalizacje ruchu użytkowników.


Poznaj Klienta

Pytania "Jaki jest mój klient?", "Co lubi?", "Czego potrzebuje?", "O czym marzy?", "Jak wygląda jego dzisiejszy dzień?" są dobrym początkiem do opracowania person, czyli sylwetek modelowych użytkowników. Przyczyniają się one do dostosowania przekazu do preferencji, przyzwyczajeń i potrzeb użytkowników.


Co przekonuje użytkownika, by klikać dalej...?

1. Wiarygodność – Pierwsze kilka sekund jest kluczowe. Użytkownik musi mieć możliwość błyskawicznie powiązać stronę internetową z marką. Umieszczenie dobrze widocznego logo, nazwy firmy oraz odpowiednie dobranie domeny to podstawa. Dotyczy to przede wszystkim serwisów będących produktem lub usługą danej marki (np. autoryzowany sklep internetowy, platforma do obsługi klientów).

2. Zaufanie – Co sprawia, że komuś ufamy? Uśmiech, szczere gesty, miły i spokojny głos. W Internecie musimy polegać przede wszystkim na dwóch pierwszych kwestiach. Wykorzystując zdjęcia osób, najlepiej będących bezpośrednio powiązanych z firmą, wzbudzamy zaufanie i sympatie użytkowników. Skutkuje to wydłużeniem czasu odwiedzin serwisu.

3. Profesjonalizm – Z powodu funkcjonowania w Internecie oceanu serwisów świadczących produkty i usługi o tym samym zakresie, klienci mają szczególnie wysokie oczekiwania. Pożądają kompleksowej obsługi na najwyższym poziomie. Zdobywaniu ich pozytywnych doświadczeń sprzyja dbanie, by relacje z klientami nawiązywała wyspecjalizowana kadra ekspertów gotowych nieść pomoc w każdym momencie.

4. Dostępność – Według raportu Animoto Online and Mobile Video Study ponad połowa użytkowników wyraziła, że złe doświadczenia w kontakcie z serwisem internetowym na telefonie komórkowym spowodowały spadek ich sympatii do firmy.  Oznacza to, że dbając o wizerunek w sieci należy dbać o wysoką jakość serwisów internetowych także w wersji responsywnej.

5. Zadowolenie – Dbając o szeroki zakres funkcjonalności oraz mikrointerakcji wpływamy na zadowolenie użytkownika. Drobnostki takie jak np. ciekawy efekt po kliknięciu w button, przyjazne strony błędu, ułatwienie zapisywania i dzielenia się daną treścią sprawiają, że serwis zapada w pamięć użytkownika. To niezbędne dla uzyskania wysokiej częstotliwości odwiedzin oraz pozyskiwania nowych użytkowników trafiających do nas z polecenia.

6. Spełnienie potrzeb – Pamiętajmy, że użytkownik pojawił się w naszym serwisie, by spełnić swoją potrzebę. Może być to chęć uzyskania informacji, zakup produktu, skorzystanie z usługi. Zapewniajmy wsparcie gdy jest potrzebne, ale pozwólmy  samodzielnie odbyć tą podróż. Naszym zadaniem jest jedynie, by była ona przyjemna i interesująca.


Okazuje się, że by dostarczyć stronę internetową, którą pokochają Twoi klienci najpierw trzeba pokochać ich samych. Wsłuchując się w ich potrzeby oraz dbając o wysoką jakość usług dostarczamy im ich naturalne środowisko, które angażuje nie tylko na 5 minut, ale na znacznie dłużej.


Zadbaj o UX -  5 prostych kroków do wprowadzenia od zaraz

Zadbaj o UX -  5 prostych kroków do wprowadzenia od zaraz

5 prostych kroków, które pozwolą na poprawę użyteczności Twojej strony internetowej.

Katarzyna
Stanowi pomost między klientem, a zespołem realizującym projekt. Poza koordynacją pracy i delegowaniem zadań zajmuje się opracowywaniem koncepcji serwisów internetowych oraz strategii komunikacji. Interesuje się User Experience oraz analizą zachowań użytkowników mediów społecznościowych.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej „Spółka”) z siedzibą w Tarnowie Podgórnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podgórne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.

Dziękujemy!

Odezwiemy się wkrótce