Biznes

Czym jest landing page i jak go wykorzystać?

landingpage,landing page,biznes,pozycjonowanie,marketing,firma,serwis internetowy,strona internetowa,promocja,sprzedaż,kampanie reklamowe,zbieranie le
landingpage,landing page,biznes,pozycjonowanie,marketing,firma,serwis internetowy,strona internetowa,promocja,sprzedaż,kampanie reklamowe,zbieranie le

Geneza “Landing page” bierze się od słowa "land", czyli lądować. Odbiorca ma przybyć na naszą stronę i z założenia wykonać konkretną akcję, którą obraliśmy za cel. Więc czym różni się landing page od zwykłej witryny internetowej? Strony internetowe przeważnie tworzone są jako baza wiedzy o firmie oraz ofercie. Kiedy decydujemy się stworzyć stronę promującą nowy produkt lub chcemy w bardzo atrakcyjny sposób przedstawić nasze atuty biznesowe, decydujemy się na landing page. 



Kiedy korzystamy z Landing Page'a?


Sprzedaż

Kiedy prowadzimy biznes w postaci sklepu internetowego i chcemy w atrakcyjny sposób komunikować o wyprzedażach, promocjach lub innych akcjach, wtedy korzystamy z landing page’a. Najczęściej stosuje się go przy konkretnych okazjach, jak Boże Narodzenie czy Walentynki, w celu przebicia się ze swoją ofertą wśród konkurencji. Jak na tym zyskujemy? Przede wszystkim odsyłając potencjalnych klientów do naszego sklepu poprzez linkowanie do konkretnych produktów. Zdecydowanie łatwiej trafić do klienta z konkretną, okrojoną ofertą niż całym asortymentem. Dlatego Ci, którzy decydują się na landing page, inwestują dodatkowe środki w reklamę, wprowadzają elementy grywalizacji lub zachęcają do udziału w konkursie w celu wyróżnienia swojej oferty na tle konkurencji.

Kampanie reklamowe

Kiedy chcemy wypromować swój nowy produkt, usługę lub wydarzenie najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie dedykowanego landing page’a. Często spotykamy takie rozwiązania przed premierą np. smartfonów, a także po premierze, gdzie możemy zamówić urządzenie jako “preorder”. Klient ma pewność, że na pewno jeden egzemplarz znajdzie się w jego rękach i nie będzie rozczarowany, gdy okaże się, że wszystko zostało wykupione w dniu premiery. Co zyskujemy dodatkowo promując konkretny produkt, usługę lub wydarzenie? Przede wszystkim budujemy markę, zbieramy bazę klientów/odbiorców i jeśli w kreatywny sposób stworzymy całą kampanię możemy zyskać na rozgłosie.

Zbieranie Leadów

Landing page to jedno z najskuteczniejszych sposobów na stworzenie bazy użytkowników. Potencjalni klienci zapisując się deklarują zainteresowanie dziedziną pracy, którą wykonujemy. Dzięki temu mamy sprecyzowaną grupę docelową, której możemy przedstawiać nowości i innowację mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem social mediów.Najczęściej używanym sposobem na zdobycie takich informacji jest zaoferowanie e-booka, kuponów, triali czy gadżetów. Po takie rozwiązania sięgają nawet największe korporacje jak PayPal czy Microsoft.

Współpraca i przejrzysta oferta

Jeśli chcemy zyskać partnera biznesowego, współpracować z dużymi przedsiębiorstwami lub przekazać w prostej, ale atrakcyjnej formie naszą ofertę, warto rozważyć stworzenie landing page’a. Możemy dzięki temu przedstawić największe atuty współpracy z nami lub korzyści z korzystania z naszego produktu lub usługi. Dobrym przykładem takiej praktyki jest Skoda, Uber czy Slack. W bardzo przejrzysty sposób przedstawiają ofertę, tak by nie trzeba było szukać informacji w całym serwisie.

Pozycjonowanie

Landing page to także narzędzie wpływające na pozycję naszej strony internetowej, serwisu lub sklepu online. Jeśli zadbamy o unikatowość treści, atrakcyjny i czytelny wygląd oraz zachowamy standardy kodu przy jednoczesnym odpowiednim linkowaniu, zyskujemy narzędzie do wzmocnienia pozycji swojej strony docelowej w przeglądarce. Dodawanie “zewnętrznych” stron, promujących nasza markę to także kolejna pozycja (reklama) w wynikach wyszukiwania, o ile nie duplikujemy treści oferty.

istnieje wiele możliwości landing pageIstnieje wiele możliwości landing page. To jaką obierzemy drogę zależne jest od naszych potrzeb.

Landing Page w praktyce

Zbudowanie skutecznego landing page’a wymaga dobrego pomysłu i wykonania. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Analiza strony docelowej lub sklepu

Należy zapoznać się po jakie informacje/produkty sięgają internauci na naszej stronie lub sklepie (Zobacz - 5 wskaźników, dla których warto analizować ruch na stronie). Dzięki temu będziemy wiedzieć, w jaki sposób stworzyć atrakcyjne treści i ofertę dla klienta docelowego. Jeśli dobrze przeanalizujemy ruch to dowiemy się również z jakich źródeł trafiają do nas użytkownicy. Dzięki temu wiemy gdzie warto promować nasz landing page.

Chwytliwe nagłówki

Pierwszą rzeczą jaką widzi użytkownik są nagłówki. Powinniśmy za ich pomocą przekazać użytkownikowi po co powstał ten landing page. Warto na samym starcie zaoferować użytkownikowi coś konkretnego(np. bezpłatny dostęp do ciekawego e-booka).

Treści

Najważniejszą zasadą jest unikanie jednego ciągu tekstu. Dobrze wykonany landing page powinien być rozbity na odpowiednio dobrane sekcje tematyczne. Najistotniejsze informacje należy przekazywać w atrakcyjny wizualnie sposób np. za pomocą infografik, ikon lub wysokiej jakości zdjęć. 

CTA (Call to Action)

CTA to najważniejszy przycisk służący do wypełnienia głównego celu dla którego powstał nasz landing page (np. zakupu, przesłania formularza). W szczególny sposób należy przemyśleć kluczowe odnośniki. Nie może być ich zbyt wiele, ale też nie powinny być umieszczane w mało widocznym miejscu. Najskuteczniejszym rozwiązaniem są wyróżniające się sekcje, które przebijają się na tle reszty elementów strony.

Formularze 

Najbardziej skuteczne formularze to takie, które nie zajmują zbyt dużo czasu na ich uzupełnienie. Jeśli użytkownik, pod wpływem treści, decyduje się na pozostawienie swoich danych to ograniczmy je do niezbędnego minimum. W końcu nie chcemy by porzucił formularz w połowie jego uzupełniania.

Social media

Nieodłącznym elementem każdej strony, która promuje nasze produkty/usługi są przyciski do udostępniania treści w social mediach. Jest to z pozoru drobne narzędzie, ale pozwala na skuteczne zwiększenie liczby odbiorców. 

Design i kod

Klienci kupują oczami. Nie inaczej jest w internecie. Profesjonalny design tworzy efekt “wow”, przez co użytkownik jest bardziej chętny do zapoznania się treścią lub skorzystania z produktu/usługi. Dobrze przedstawiona oferta na landing page’u sprawia, że firma zyskuje prestiż (buduje markę). Oczywiście oprócz wyglądu zewnętrznego, ważne jest wnętrze - w tym przypadku kod. Czysty, trzymający się standardów programistycznych kod wpływa na indeksowanie się naszego landing page’a w wyszukiwarce. Powinniśmy zwracać szczególną uwagę na standardy webowe jak np. responsywność strony lub poprawne wyświetlanie jej na różnych przeglądarkach.


Landing page może przybrać różną formę dzięki czemu możemy wykorzystać go w dosłownie każdej branży w jakiej się poruszamy. Czy warto? Zdecydowanie tak. Jest to najtańsza, a zarazem jedna z najbardziej skutecznych metod promocji produktu lub usługi. Oczywiście niezbędna jest współpraca z ludźmi, którzy na tym się znają i przestrzegają wszystkich zasad tworzenia stron internetowych. 

Karol
Pasją Karola jest kreacja nowoczesnych projektów graficznych. Dzięki szerokiej wiedzy z zakresu UX każda realizacja cieszy się uznaniem użytkowników i klientów, co przekłada się na osiąganie celów biznesowych. Karol zajmuje się również kontaktem z Klientem oraz doradza w zakresie SEO.

Czego potrzebujesz?

Strony internetowej

Systemu informatycznego

Aplikacji mobilnej

Projektu graficznego

Wsparcia technicznego

Chatbota

Preferowana forma kontaktu

Podaj dane kontaktowe

Administratorem danych osobowych jest HighSolutions sp. z o.o. (dalej „Spółka”) z siedzibą w Tarnowie Podgórnym, ul. Szkolna 21/1, 62-080 Tarnowo Podgórne, adres email kontakt@highsolutions.pl. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.

Dziękujemy!

Odezwiemy się wkrótce